Cămin bătrâni și adulți cu dizabilități

Cazare și hrană | Îngrijire medicală și personală | Servicii sociale | Informații admitere | Tarife

Cămin bătrâni

Funcționează din anul 2000. În prezent îngrijește un număr de 64 persoane vârstnice de pe tot cuprinsul țării, în clădirea vechiului internat al Liceului de construcţii si montaj din municipiul Săcele, judeţul Braşov. De la începuturi și până în dec 2020, a fost îngrijit un număr de 913 persoane vârstnice. Capacitatea căminului este  92 de locuri în cele 32 camere de locuit situate la etajele I, II și III ale clădirii. Camerele au suprafețele cuprinse între 8 mp și 34 mp pentru 1, 2 sau 3 persoane, depășind norma de spațiu impusă de standardele de calitate din domeniu. Condițiile de internare a beneficiarilor sunt varsta minimă de 65 de ani și să nu sufere de boli psihice grave.

Centru de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități

Asigură găzduire și îngrijire persoanelor care dețin certificat de încadrare în grad de handicap, care datorită problemelor de sănătate, a vârstei sau a singurătății nu se pot autogospodări, având nevoie de îngrijire specializată. Până în prezent, au beneficiat de serviciile noastre un numar de 104 de persoane încadrate în grad de handicap de pe tot cuprinsul țării. Capacitatea centrului este de 10 locuri, în prezent fiind ocupate cele 10 locuri. Condițiile de internare a beneficiarilor sunt încadrarea în grad de handicap și să nu sufere de boli psihice grave. Unii dintre ei au familie şi beneficiază de vizitele celor dragi, însă pentru majoritatea persoanelor căldura şi siguranţa unui „acasă” este oferită de către ceilalţi beneficiari şi de către angajaţii centrului.

Cazare

Condiţiile de cazare diferă şi sunt opţionale: cameră cu un pat, cu două paturi şi cu trei paturi;  pentru perioadă determinată sau nedeterminată în camere cu grup sanitar propriu (compus din: lavoar, wc și duș) utilat/dotat și pentru persoanele cu afecțiuni neurologice/locomotorii. Putem asigura camera proprie cuplurilor căsătorite.

Clădirea este dotată cu: ascensor, curte împrejmuită, zona verde cu foişor unde oamenii îşi petrec timpul în zilele însorite. 

În capela ecumenica a căminului se oficiază program liturgic complet iar în club se desfăşoară activităţi socio-culturale şi recreative (jocuri, socializare, spectacole, cinema, lucru de mână etc).

Căminul asigură spălatul și uscatul hainele beneficiarilor și așternuturilor.

Hrana

Personalul calificat propriu prepară zilnic hrana în bucătăria căminului și o servește în sala de mese principală (pentru beneficiarii independenți) şi în oficiile de pe fiecare etaj (pentru persoanele semidependente). Personalul de îngrijire hrănește în cameră sau chiar la pat beneficiarii dependenți. Li se asigură 3 mese principale calde pe zi precum şi două gustări (fructe/patiserie). Mesele sunt variate și vizate de medicul nutriționist conform indicațiilor de regim alimentar. Se prepară hrană pasată celor care prezintă dificultate în deglutiție.

Îngrijirea medicală

Îngrijirea medicală este asigurată de un medic de familie (în fiecare zi lucrătoare), un medic specialist psihiatru (2h/săptamână), un medic de boli interne  (la cerere-voluntar) și 7 asistenți  medicali care asigură asistența non-stop precum şi de persoanele care efectuează stagii de practică şi voluntariat. 

Pe lângă consultaţiile şi tratamentele gratuite la cabinetul medical al căminului oferite de către cei patru medici, asigurăm transport, consult şi internări la unităţile medicale de profil precum şi medicamentaţia (prin reţete medicale compensate şi medicamente din donaţii) şi aparatura medicală necesară (pulsoximetru, tensiometru, aparate auditive, ochelari, concentratoare de oxigen, scaune/fotolii  rulante etc).

În cazul internării în spital păstrăm în permanenţă legătura cu familia şi personalul instituţiilor medicale privind starea de sănătate a celor spitalizați. 

Asigurăm săptămânal program de terapii de recuperare/reabilitare funcțională în scopul menținerii sau ameliorării autonomiei: kinetoterapie, masaj somatic/reflexogen, gimnastică medicală, de întreţinere şi de relaxare. Beneficiarilor nedeplasabili li se asigură servicii de recuperare la pat.

Dorim să asigurăm persoanelor internate la noi o buna autonomie, siguranţă si să oferim condiţii de îngrijire cat mai atente.

Christiana-activitati-sociale-2e.jpg

Îngrijirea personală

Este facută de infirmieri care asigură: igienă corporală, îmbrăcat/dezbrăcat, încălțat/descălțat, deplasare în interiorul camerei și în incinta căminului, mobilizare, transfer în fotoliu/scaun, manevre de prevenire a escarelor, bărbierit, pieptănat, tuns, supraveghere preventivă, întrețin camerele și spațiile comune curate şi ordonate. Infirmierii însoțesc beneficiarii în excursii, spectacole, la consultaţii şi tratamente în unităţi medicale de profil. Cu ocazia aniversărilor sau onomasticilor, precum și a petrecerilor tematice, infirmierii se îngrijesc pentru ca ținuta vestimentară sa fie una festivă.

Christiana-activitati-sociale-14.jpg

Servicii sociale incluse

  • redactarea documentației pentru obținerea drepturilor sociale (încadrare în grad de handicap, transfer pensii/dosar medical, sprijinire în vederea instituirii  curatelei/tutelei);

  • menținerea legăturii cu familia;

  • organizarea de activități socio-culturale și de petrecere a timpului liber se face sub coordonarea asistentului social care împreună cu socio-animatorul și psihologul reușesc să ofere beneficiarilor confortul mental și emoțional necesar unei bătrâneți liniștite.

Totodată și cu sprijinul voluntarilor din ţară şi străinătate, se organizează lunar aniversările beneficiarilor/onomasticile, Ziua Internaţională a persoanelor vârstnice, Ziua EMINESCU, sărbătorile religioase, petreceri tematice cu muzică și dans, carnaval/bal mascat, terapii ocupaționale, excursii, jocuri de societate, vizite tematice, audiții muzicale, cerc literar etc.  Aceste activităţi sunt organizate în club, bibliotecă, capelă, precum şi  în curte si foișor.

Tarife

Tarifele variază în funcție de necesitățile beneficiarilor. Pentru calcularea exactă a prețului lunar, vă rugăm să completați formularul de mai jos și în scurt timp veți primi pe mail oferta noastră personalizată

Admiterea beneficiarilor

Internarea la Căminul de bătrâni Dr. Teofil Mija și în Centrul de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități se va face pe baza unui dosar care va cuprinde următoarele documente:

  1. cerere din partea solicitantului sau a reprezentantului legal (tutore, curator);

  2. xerocopii după actele de stare civilă şi de identitate ale solicitantului: carte de identitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, hotărâre divorţ sau certificat deces, după caz;

  3. xerocopii după actele de stare civilă şi de 

  4. identitate ale reprezentantului legal sau ale aparţinătorului ;

  5. copie talon pensie recent, dacă este pensionar;

  6. adeverinţe din care să rezulte venitul net lunar pe membru de familie al reprezentantului legal/aparţinărorului  (conform cerinţelor legii nr. 17/2000);

  7. ancheta socială (raport de evaluare primară) efectuată de către Serviciul Public de Asistenţă Socială din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde persoana vârstnică îşi are domiciliul legal  prin care se propune măsura de asistenţă socială justificată de situaţia de fapt constatată (conform cerinţelor legii. nr. 17/2000).

  8. referat medical de la medicul psihiatru cu MMSE (examinare a stării de sănătate mentală) care să ateste că persoana vârstnică nu suferă de psihopatii aşa cum este definită în H.G.R. nr.886/2000, aceste persoane urmând să fie îndrumate în unităţi medicale de specialitate sau centre de îngrijire şi asistenţă, conform celor stipulate în legea nr.487/2002 a sănătăţii mintale si a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice.

  9. radiografie pulmonară;

  10. document medical din care să rezulte că s-au efectuat analizele medicale: HEMOLEUCOGRAMA, GLICEMIE, T.G.P, T.G.O, CREATININĂ, UREE, EX. SUMAR DE URINĂ, EX. COPROPARAZITOLOGIC, EX. COPROBACTERIOLOGIC şi EXUDAT iar rezultatul acestora permite internarea (nu prezintă pericol pentru colocatari);

  11.  scrisoare medicală de la medicul de familie cu diagnostice si tratamente;

  12. certificat de incadrare in grad de handicap (conform legii nr.448/2006) daca este cazul;

  13. rezultat nu mai vechi de 96 de ore al testul Real Time PCR pentru diagnosticarea COVID-19.

Resurse umane

CB dispune de o structură de personal în concordanță cu misiunea lui, cu nevoile beneficiarului, si cu normele legale in vigoare.

Resurse financiare

Finanțarea CB se asigură, într-o măsura de maximum 80% din contribuțiile beneficiarilor și aparținătorilor (care constituie fondul de salarii) și din surse proprii:

  • donații, sponsorizari, legate;

  • subvenții și venituri de la bugetul de stat sau bugetele locale;

  • cotizațiile membrilor;

  • dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale;

  • dividendele societăţilor comerciale înfiinţate;

  • venituri realizate din activităţi economice directe;

  • venituri realizate din acțiuni caritabile, culturale și artistice;

  • alte venituri prevăzute de lege.

Unde ne găsiți